DatoTidOprettelse:
Titel:
PRESSEMEDDELELSE: Føtex åbner nyt varehus i Borgen Shopping i 2023
Kort beskrivelse:
Der er store forandringer på vej i Borgen, når Kvickly i sommeren 2023 lukker sin butik, og Føtex efterfølgende flytter ind.
Indhold Spalte Venstre:

Siden åbningen af Borgen i 2013 har der stået ”Kvickly” på facaden til centrets store varehus. I løbet af den kommende sommer vil Kvickly lukke i centret.

”Vi har siden åbningen af butikken i 2013, forsøgt at skabe en profitabel forretning for os i denne store butik. På trods af en kæmpe indsats fra medarbejderne i varehuset, må vi desværre konstatere, at vi ikke har kunnet skabe overskud. Derfor er det med tungt hjerte, at vi nu har truffet beslutningen om at lukke varehuset, så det ikke kommer til at gå ud over vores øvrige forretninger i området. Det er trist at sige farvel til så mange dygtige medarbejdere, og vi vil gøre vores bedste for at sende dem godt videre.” siger Lars G. Andersen, direktør i BALS, der driver Kvickly i Borgen Shopping.

Siden ledelsen bag Borgen Shopping blev bekendt med BALS’ ønske om at lukke Kvickly, er der arbejdet intenst på at afdække mulighederne for at fastholde et varehus i centret. Centermanager Flemming Enghave fortæller: ”Vi har haft et nært samarbejde med BALS i næsten 10 år, og er naturligvis kede af deres beslutning. Vi er dog glade for at kunne bibeholde en stor dagligvarebutik i centret, idet Føtex overtager det fulde areal efter Kvickly, og vi tror på at både nye og gamle kunder i Borgen vil tage godt imod vores kommende nye butik”, afslutter centermanageren.

Hos Føtex ser varehuschef Allan Riis frem til at kunne opdatere Sønderborg-butikken i nye rammer.

”Vi er glade for at rykke ind i Borgen, selvom det er en lidt speciel situation, og vi er kede af Kvicklys situation. For os er det en særlig mulighed, fordi vi stod overfor at skulle modernisere den nuværende Føtex”, siger Allan Riis.

Kvickly-butikken vil blive afviklet i løbet af juli måned, hvorefter Føtex vil overtage arealet og indrette ny butik, der forventes at være klar til åbning omkring den 1. oktober og sammen med Borgen Shopping fejre centrets 10-års fødselsdag. Den nuværende Føtex på Perlegade holder åbent helt frem til åbningen i Borgen.

Yderligere informationer kan indhentes hos:

Lars G. Andersen, BALS, tlf. 51 59 30 07

Allan Riis, Føtex Sønderborg, tlf. 74 18 30 00

Flemming Enghave, Borgen Shopping, tlf. 27 53 50 52

Indhold Spalte Højre:
Borgen - Det sker - Nyt varehus - 1080 x1080
Tilbage til nyheder

Vores samarbejde med braaten+petersen Cum socis natoque

VORES SAMARBEJDE MED BRAATEN+PETERSEN CUM SOCIS NATOQUE penatibuset