DatoTidOprettelse:
PRESSEMEDDELELSE: Borgen Shopping fejrer 10 år med et brag af en fest
Kort beskrivelse:
Indhold Spalte Venstre:

Der bliver skruet op for aktiviteterne, når Borgen Shopping i uge 39 og 40 fejrer sin 10-års fødselsdag med et flot program af koncerter og underholdning. Fejringen markerer et årti med vækst, løbende butiksfornyelser og et vellykket samarbejde med cityforeningen.

”Det har været 10 fantastiske år for Borgen Shopping, som har været i en gunstig og positiv udvikling i hele perioden. Når man ser på alt det, der er sket, er det faktisk imponerende, at centret kun fylder 10 år.”

Sådan siger centermanager Flemming Enghave. Han glæder sig over, at centret nu kan fejre et årti som en af Sønderborgs foretrukne indkøbsmuligheder. Der er lagt op til en stor fest i og omkring centret med underholdning for både store og små, og så glæder det Flemming Enghave, at Borgen Shopping igen får en dagligvarebutik, når Føtex slår dørene op i forbindelse med fødselsdagen.

10 år i rivende udvikling

Da Borgen Shopping åbnede 1. oktober 2013, var det kulminationen på mange års intensiv planlægning. Centret ligger centralt placeret i midten af Sønderborg og råder over et areal på 23.500 kvm. Her kan kunder gå på opdagelse i de mange specialbutikker, spise et hyggeligt måltid på en af centrets cafeer og restauranter eller se en film i den store biograf, der blev indviet i 2017.

”Centrets ejere, der blandt andet er lokalt forankret med Linak og BMC Fonden, har gennem hele ejerperioden sikret en tæt dialog mellem ledelse og ejere. Det har blandt andet betydet en løbende udvikling af centret, og at butikkerne er blevet fornyet, når det har været nødvendigt, fordi vi har ageret hurtigt på trends og ændrede forudsætninger i vores omverden,” forklarer Flemming Enghave.

Bygningen rummer foruden Borgen Shopping også en stor kontoretage, Sønderborg Kommunes jobcenter og Borgerservice, samt 18 ejerlejligheder i højhuset.

Et brag af en fest

Når Borgen Shopping i uge 39 og 40 inviterer kunderne til fødselsdagsfest, bliver det med et spækket program. ABBA Tribute Show underholder, ligesom Gasbox og René Hejdmann spiller Gasolins største hits. Til de mindste er der ansigtsmaling og underholdning med Sebastian Klein.

Derudover bliver fødselsdagen markeret med en større rokade af fire butikker. Vigtigst er, at Borgen fremover bliver styrket på dagligvaresiden, idet centret byder Føtex velkommen som ny dagligvarebutik. Føtex åbner den 28. september i forbindelse med fødselsdagsfesten.

Indhold Spalte Højre:
foetex åbningsprogram
Tilbage til nyheder

Vores samarbejde med braaten+petersen Cum socis natoque

VORES SAMARBEJDE MED BRAATEN+PETERSEN CUM SOCIS NATOQUE penatibuset